Zastanawiasz się, jak wprowadzić nowy produkt na rynek e-commerce na wybrane kraje Europy?

W tym artykule przedstawię Ci proces wdrożenia nowego produktu na rynek e-commerce na przykładzie naszego Klienta. Będzie dużo praktycznej wiedzy.

Podróż naszego Klienta w kierunku wdrożenia nowego produktu zaczęła się od pomysłu.

Chcę sprowadzać kanadyjskie żywice epoksydowe będące produktem premium (drogim) na rynku żywic Ameryki Północnej i Europy.

3 etapy wprowadzania produktu na rynek

Przełożenie każdego pomysłu na wdrożenie można podzielić na trzy wyraźne etapy:

  1. STRATEGIA – wymyślenie kompletnego planu wdrożenia.
  2. PRODUKCJA – wyprodukowanie wszystkiego co potrzebne, aby uruchomić sprzedaż, czyli sklep online i treści do uruchomienia promocji.
  3. DYSTRYBUCJA – dostarczenie informacji o sklepie tam, gdzie jest uwaga potencjalnych klientów.

Główne wyzwania Klienta

Wybór platformy e-commerce

Jest wiele platform i rozwiązań, które dają możliwość uruchomienia swojego pierwszego sklepu onlie. Wybór właściwej platformy to strategiczna decyzja, ponieważ wiążę się z kosztami wdrożenia, utrzymania i rozwoju.

Sugestia: wybierzcie firmę wdrożeniową, która wykazuje zaangażowanie i ma doświadczenie. Końcówka wdrożenia jest na ogół najtrudniejsza i wymaga dużego wysiłku z obu stron. Jeżeli na początku współpracy firmy wdrożeniowe wykazują duże zaangażowanie to bywa i tak, że pod koniec wdrożenia to zaangażowanie spada. Dlatego warto zwrócić uwagę na to, jak i kiedy będziecie płacić za swój projekt.

Więcej wyczerpujących informacji na temat wyboru platformy znajdziecie w linku poniżej:

Jak przebiegała współpraca z dostawcą z Kanady?

Import towarów do Europy to zadanie najeżone trudnościami. A jeżeli sprowadzamy chemię, to jest jeszcze trudniej.

Nasze wdrożenie produktów opóźniło się o 3 miesiące, ponieważ port w Kandzie północnej zamarzł i nie dało się wysłać zamówionego towaru.

Produkty chemiczne wymagają specjalnych pozwoleń. Pozwolenia muszą być tłumaczone na każdy kraj, w którym chcemy sprzedawać.

Tu pojawiły się dodatkowe koszty, które podwyższyły początkową inwestycję.

Podatek VAT i WNT. Kwestie podatkowe w zakresie obrotu towarem w Unii Europejskiej wymagały kontaktu z doradcą podatkowym.

jak wprowadzić nowy produkt na rynek e-commerce?
https://rivertable.eu/sklep/

Dystrybucja nowych produktów w Europie

Sprzedaż towaru w Europie okazała się nie małym wyzwaniem. Trudniejsza niż początkowo przewidywano.

Główne trudności wyniknęły z Cyklu Życia Produktu. Klienci generowali ruch na stronie sklepu, ale nie kupowali. Stan taki utrzymywał się przez 3 miesiące mimo intensywnych działań promocyjnych. Po tym okresie sprzedaż w końcu ruszyła, jednak po pewnym czasie ponownie ustała na ok. 2 miesiące.

Powodem takiego cyklu był właśnie Cykl Życia Produktu. Klienci, którzy byli wcześniej zaopatrzeni w żywice, potrzebowali czasu, by ją zużyć na swoje projekty. Po zrobieniu zakupów w sklepie online nie mieli oni potrzeby dokonywać ponownego zakupu, dopóki zapasy ich żywic nie wyczerpały się.

Biorąc pod uwagę względnie mały rynek użytkowników tego rodzaju żywic, był to strategicznie trudny okres dla wdrożenia, ponieważ nie było jasne, jaki jest problem.

W kontekście bardzo dużego zaangażowania finansowego naszego Klienta, okres ten był wyjątkowo ważny do podjęcia właściwych decyzji biznesowych.

Jak wprowadzić nowy produkt na rynek e-commerce? – podsumowanie

  1. Przedsięwzięcia, które robi się po raz pierwszy, prawie zawsze będą kosztowały więcej, a ich wdrożenie trwało dłużej niż planowano.
  2. Uruchomienie sklepu online nie jest trudne, ale sam sklep nie wystarczy, żeby ruszyła sprzedaż.
  3. Do uruchomienia sprzedaży potrzebna jest praca związana z promocją produktu. Można ją wykonywać kanałami bezpłatnymi, ale kanały płatne skrócą wyraźnie czas potrzebny do osiągnięcia progu rentowności.
  4. Pierwszy rok jest trudny. Niepewność związana z brakiem danych historycznych utrudnia podejmowanie właściwych decyzji.

Mimo tego, że początku wprowadzania nowych produktów na rynek nie należą do łatwych, to z czasem mogą okazać się bardzo korzystnym przedsięwzięciem.

Masz pytania? Dzwoń lub pisz!

https://rivertable.eu

Tobiasz Suchowiejko

Author Tobiasz Suchowiejko

More posts by Tobiasz Suchowiejko

Leave a Reply

All rights reserved Salient.