Projekt sklepu internetowego Sylamalina, który powstał w naszym warsztacie, to tylko cześć prac nad strategią marketingową marki Sylamalina. Jednak jest to ciekawy przykład tego że można zacząć z bardzo małym budżetem i niskim ryzykiem biznesowym.

Syla Malina, to bardzo utalentowana projektantka mody. Ma świetnie skonstruowane ubrania. Zachwycające projekty i wyjątkową wrażliwość, dzięki której łączy różne style w bardzo kobiece kreacje.

sukienka boho https://sylamalina.pl

Rozpoczęliśmy prace nad rozwojem jej marki w połowie 2019 roku. Jej cel biznesowy był taki, żeby wygenerować rentowną sprzedaż.

Prace dzielimy na 3 obszary:

Strategia marketingowa | Budujemy plan działania i decydujemy gdzie będziemy obecni w sieci mając na uwadze przede wszystkim to, gdzie jest uwaga klientek marki.

Wiedza | Wdrażamy plan działania, dzieląc się wiedzą z Sylą Maliną, po to, żeby mogła działać samodzielnie. Jednocześnie działamy nad wdrożeniem strategii, kiedy projektantka zajmuje się tworzeniem nowych kolekcji.

Narzędzia | Tworzymy narzędzia jak sklep internetowy, zdjęcia, teksty, filmy.

Trudności były przy tym projekcie dwie;

Ograniczony budżet, ponieważ, nakłady musiały być głównie inwestowane w tkaniny i pracę szwalni oraz profesjonalne sesje fotograficzne.

Ograniczony czas, ponieważ projektantka nie chciała rozwijać marki kosztem czasu dla swoich dzieci.

Rozwiązaliśmy te problemy w następujący sposób:

Ograniczony budżet:

Ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu nowego sklepu internetowego jest duże. Pochodzi ono głównie ze strony konkurencji, która wysyciła rynek produktami wysokiej jakości bardzo dobrym serwisem i cenach akceptowanych przez klienta.

Inwestowanie kilku tysięcy złotych w platformę handlową byłoby dużym ryzykiem dla naszego klienta.

W związku z tym zaprojektowaliśmy minimalnie satysfakcjonujące rozwiązanie.

Technicznie sklep opieramy o platformę Woocommerce, która jest rozszerzeniem dla WordPress’a umożliwiającym sprzedaż online.

Koszt 0 PLN.

Korzystamy z hostingu od zenbox.pl w cenie 99,63 PLN / rok.

Kupujemy domenę za 12 PLN na rok.

Dlaczego zenbox.pl? Ponieważ jest szybki w obsłudze wordpress’a, łatwy w konfiguracji dla osób, które nie mają doświadczenia z „komputerami” i ma wspaniały chat – serwis, który pomaga rozwiązywać problemy bez czekania.

Kupujemy szablon / wygląd sklepu od uznanego developera za 49 USD.

Dlaczego kupujemy, a nie korzystamy z darmowych szablonów oferowanych dla WordPress’a?

Przede wszystkim dlatego, że płatne szablony zapewniają wsparcie w razie wystąpienia problemów technicznych. W tym przypadku wsparcie było potrzebne, bo pojawiły się liczne problemy z wyświetlaniem treści na różnych ekranach i różnym oprogramowaniu.

Szablon skonfigurowaliśmy w ciągu jednego dnia pracy i przygotowaliśmy go, do wypełnienia treściami – zdjęcia i teksty.

Koszt 0 PLN.

Jak to możliwe? Możliwe. Ustaliliśmy z Klientką, że rozliczamy się w comiesięcznym abonamencie. Tym samym rozwiązaliśmy problem ograniczonego budżetu niwelując ryzyko po stronie nakładów finansowych.

Wkrótce więcej o projekcie.

https://sylamalina.pl

Tobiasz Suchowiejko

Author Tobiasz Suchowiejko

More posts by Tobiasz Suchowiejko

Join the discussion 2 komentarze

  • bebe pisze:

    Ale ten ‚font’ na sklepie to dosłownie wypala oczy, raczej nikt nic nie kupi jak cieżko coś przeczytać. Część powiadomień przy składaniu zamówienia jest po angielsku.
    Często pojawiające się logo malinki po kliknięciu otwiera po prostu ten obrazek :/

    • Tobiasz Suchowiejko pisze:

      Dzięki za komentarz. Testy na użytkownikach jakie przeprowadziliśmy nie wykazały problemu z za małą czcionką. Jednak po tym komentarzu sprawdzimy, co da się poprawić. Okna w koszyku są opisane po angielsku. Decyzja pozostawienia tego po angielsku była związana z budżetem. Jednak sklep powoli wchodzi w etap większej sprzedaży więc zacznie się kolejny etap rozbudowy. W tym tłumaczenia 🙂 A te „malinki”, zmienimy na nieklikalne. Dziękuję za Twój wkład. 🙂

Leave a Reply

All rights reserved Salient.