Co prawda, nie możemy pokazać strategii marketingu internetowgo, jaką przygotowaliśmy dla naszego Klienta, ale możemy pokazać schemat, wg. którego ją stworzyliśmy.

Schemat jest na tyle uniwersalny, że sprawdza się u innych naszych Klientów mających zupełnie inne specjalizacje.

Schemat pokazujący sekwencję wdrażania marketingu treści
Sekwencja wdrażania marketingu treści.

W projekcie realizowanym dla sklepu B2B nie zajmowaliśmy się innymi etapami schematu jak tylko strategią. Je celem jest wsparcie organicznego rozwoju sprzedaży w internecie.

Jednak krótko, opiszę strategię w kontekście całego schematu.

Jakiekolwiek są Twoje cele biznesowe w Internecie, to można je sprowadzić do trzech obszarów i paliwa którym te obszary muszą zostać napędzone.

Potrzebujesz jasnego planu działania | STRATEGIA

Potrzebujesz narzędzi do wdrożenia tego planu | PRODUKCJA

Potrzebujesz poinformować Klientów o tym, że jesteś i masz dla nich produkt lub usługę | DYSTRYBUCJA

Te trzy obszary muszą zostać napędzone. Jak silnik samochodu potrzebuje paliwa by jechać, tak wdrażanie tych trzech obszarów wymaga energii w postaci nakładów finansowych, czasu, wiedzy, umiejętności i konsekwencji.

Nawet najlepszy plan nie zadziała bez „paliwa”.

Tak samo jak u innych naszych Klientów, tak w przypadku tego projektu, sprawdza się nam hipoteza SPiD – Strategia, Produkcja i Dystrybucja.

SPiD to nasza autorska sekwencja działań, dzięki której wiemy po kolei, jak zacząć wdrażać działania marketingowe które są dopasowane do potrzeb biznesowych.

Sekwencja SPiD, to zestaw działań przenoszący teorię marketingu treści, w praktykę.

Praktyczna definicja marketingu treści.

Podsumowanie:

STRATEGIA

Dobry plan, to podstawa działań w sieci. Strategia, to plan działań, który opisuje jak zrealizować cele. Żeby zrealizować cele biznesowe w sieci, w oparciu o marketing treści, należy wybrać grupę odbiorców, określić czym są dla nich istotne informacje / treści, w które będą chcieli się angażować. Należy też sprawdzić, gdzie jest uwaga wybranych odbiorców w sieci i ustalić to, jak będą kupowali = lejek sprzedażowy.

Podpowiedź: Istotne informacje / treści należy określać wokół swojej oferty wartości. Innymi słowy, jeżeli Twoja firma oferuje produkt lub usługę, to Twoją ofertą wartości jest to, w jaki sposób rozwiązujesz problemy klienta, lub spełniasz jego potrzeby.

PRODUKCJA

Następnie wybrane informacje / treści należy wyprodukować. Treści w sieci Internet opierają się o 3 rodzaje:

Te które się ogląda – obraz / film.

Te które się czyta – publikacje, artykuły etc.

Te które się słucha – podcasty.

Produkcja obejmuje również na przykład, działania związane z tworzeniem stron czy sklepów www, czy prace dotyczące optymalizacji SEO.

DYSTRYBUCJA

Angażujące treści, które powstały na podstawie Strategii trzeba dostarczyć potencjalnym klientom, tam gdzie jest ich uwaga. Tym zajmuje się dystrybucja. Czyli publikowaniem treści na kanałach własnych, jak na przykład własna strona www, blog, konta na platformach społecznościowych, jak i na kanałach zewnętrznych, płatnych i bezpłatnych.

https://podohouse.pl

Tobiasz Suchowiejko

Author Tobiasz Suchowiejko

More posts by Tobiasz Suchowiejko

Leave a Reply

All rights reserved Salient.