Jeżeli macie ten sam problem co ja, czyli nie wiecie jaka jest najlepsza pora na publikowanie w social media, to ten artykuł jest rozwiązaniem i odpowiedzią na pytanie.

Z artykułu dowiecie się:

  1. O jakiej porze i w jakim dniu tygodnia najlepiej publikować na Facebook’u
  2. O jakiej porze i w jakim dniu tygodnia najlepiej publikować na Instagramie.
  3. O jakiej porze i w jakim dniu tygodnia najlepiej publikować na Twitterze.
  4. O jakiej porze i w jakim dniu tygodnia najlepiej publikować na Pinterest.
  5. O jakiej porze i w jakim dniu tygodnia najlepiej publikować na LinkedIN

Bywa, że ten sam post opublikowany o różnych porach dnia, czy w różnych dniach tygodnia uzyskuje różne zasięgi. Ten problem dotyczył wielu projektów nad którymi pracowałem i wielu osób, z którymi rozmawiałem. Postanowiłem poszukać rozwiązania tego problemu inną metodą niż metodą prób i błędów.

Znalazłem ciekawe opracowanie. Sprawdziłem w praktyce. Działa. Być może przyda się i Wam.

Opracowanie zostało wykonane przez CoSchedule.com (nie mam żadnego powiązania z nimi, a cała treść tego artykułu to ich wiedza i praca jaką wykonali) i obejmowało 25 zestawień danych z rożnych źródeł. Więcej o źródłach danych tutaj:

Co prawda badania dotyczą próby w USA, to jednak można próbować przenieść wyniki do Polski.

Badania przeprowadzono dla takich platform jak Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest i oczywiście Linked IN

Ujęto w nich treści publikowane dla takich branży jak:

  • B2C
  • B2B
  • Firmy IT Software
  • Służba zdrowia
  • Firmy medialne
  • Pracownicy wyższych uczelni

Oto infografika jaką opublikowało CoSchedule:

Najlepsza pora na publikowanie na Facebook’u

FACEBOOK – PODSUMOWANIE

  • B2C: 9:00 – 10:00, 12:00 – 13:00 i 16:00 – 17:00
  • B2B: 9:00 – 16:00 z naciskiem na 15:00 – 16:00
  • Firmy IT Software: 9:00, 17:00 z naciskiem na 9:00, 15:00 i 17:00
  • Służba zdrowia: 16:00 – 7:00, 9:00, 11:00 – 12:00
  • Firmy medialne: 7:00, 11:00, 16:00
  • Pracownicy uczelni wyższych: 8:00, 12:00, 15:00
  • DNI: Czwartek, Piątek, Sobota.
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Najlepsza pora na publikowanie na Instagramie:

INSTAGRAM – PODSUMOWANIE

  • B2C: 8:00, 13:00 i 21:00
  • B2B: 12:00 – 13:00, 17:00 – 18:00, 20:00 – 21:00
  • Firmy IT Software: 11:00, 13:00, 17:00
  • Służba zdrowia: 10:00 i 14:00
  • Firmy medialne: 9:00, 12:00 i 15:00
  • Pracownicy uczelni wyższych: 17:00 – 18:00
  • DNI: Piątek
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Najlepsza pora na publikowanie na Twitterze:

TWITTER – PODSUMOWANIE

  • B2C: 8:00 – 10:00, 12:00, 19:00 – 21:00
  • B2B: 7:00 – 8:00, 11:00, 18:00, 21:00
  • Firmy IT Software: 10:00, 14:00, 18:00
  • Służba zdrowia: 9:00 i 18:00
  • Firmy medialne: 6:00 – 7:00, 11:00, 19:00 – 20:00, 22:00
  • Pracownicy uczelni wyższych: 8:00, 17:00, 19:00, 21:00
  • DNI B2B: Od poniedziałku do piątku
  • DNI B2C: Sobota i niedziela
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Najlepsza pora na publikowanie na Pinterest:

PINTEREST – PODSUMOWANIE

  • Pinterest jest na tyle nie typową platformą, że nie wykazano istotnych korelacji, między czasem publikacji posta a jego zasięgami, jednak poniższe wytyczne są wartę do stosowania niezależnie od branży:
  • 20:00 – 23:00
  • 2:00 – 4:00
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Najlepsza pora na publikowanie na LinkedIN:

LINKEDIN – PODSUMOWANIE

  • B2C: 12:00
  • B2B: 8:00, 10:00 – 12:00 i 18:00
  • Firmy IT Software: 9:00, 11:00 – 12:00 i 17:00 – 18:00
  • Służba zdrowia: 10:00, 12:00 – 14:00
  • Firmy medialne: 8:00
  • Pracownicy uczelni wyższych: 10:00
  • DNI: Środa
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Pełne opracowanie z wyczerpująca analizą znajdziecie tu:

Tobiasz Suchowiejko

Author Tobiasz Suchowiejko

More posts by Tobiasz Suchowiejko

Leave a Reply

All rights reserved Salient.