Jeżeli macie ten sam problem co ja, czyli nie wiecie jaka jest najlepsza pora na publikowanie w social media, to ten artykuł jest rozwiązaniem i odpowiedzią na to pytanie
Z artykułu dowiecie się:
- O jakiej porze i w jakim dniu tygodnia najlepiej publikować na Facebooku.
- O jakiej porze i w jakim dniu tygodnia najlepiej publikować na Instagramie.
- O jakiej porze i w jakim dniu tygodnia najlepiej publikować na Twitterze.
- O jakiej porze i w jakim dniu tygodnia najlepiej publikować na Pinterest.
- O jakiej porze i w jakim dniu tygodnia najlepiej publikować na LinkedIn
Bywa, że ten sam post opublikowany o różnych porach dnia czy w różnych dniach tygodnia uzyskuje różne zasięgi.
Ten problem dotyczył wielu projektów, nad którymi pracowałem i wielu osób, z którymi rozmawiałem. Postanowiłem poszukać rozwiązania tego problemu innym sposobem niż metodą prób i błędów.
Znalazłem ciekawe opracowanie. Sprawdziłem w praktyce. Działa. Mam nadzieję, że przyda się i Wam.
Opracowanie zostało wykonane przez CoSchedule.com (nie mam żadnego powiązania z nimi, a cała treść tego artykułu to ich wiedza i praca jaką wykonali) i obejmowało 25 zestawień danych z rożnych źródeł. Więcej o źródłach danych tutaj:
Co prawda badania dotyczą próby w USA, to jednak można próbować przenieść te wyniki do Polski.
Badania przeprowadzono dla takich platform jak Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest i LinkedIn.
Ujęto w nich treści publikowane dla takich branży jak:
- B2C,
- B2B,
- Firmy IT Software,
- Służba zdrowia,
- Firmy medialne,
- Pracownicy wyższych uczelni.
Oto infografika, jaką opublikowało CoSchedule:
Najlepsza pora na publikowanie na Facebooku
FACEBOOK – PODSUMOWANIE
- B2C: 9:00 – 10:00, 12:00 – 13:00 i 16:00 – 17:00
- B2B: 9:00 – 16:00 z naciskiem na 15:00 – 16:00
- Firmy IT Software: 9:00, 17:00 z naciskiem na 9:00, 15:00 i 17:00
- Służba zdrowia: 16:00 – 7:00, 9:00, 11:00 – 12:00
- Firmy medialne: 7:00, 11:00, 16:00
- Pracownicy uczelni wyższych: 8:00, 12:00, 15:00
- DNI: Czwartek, Piątek, Sobota.

Najlepsza pora na publikowanie na Instagramie:
INSTAGRAM – PODSUMOWANIE
- B2C: 8:00, 13:00 i 21:00
- B2B: 12:00 – 13:00, 17:00 – 18:00, 20:00 – 21:00
- Firmy IT Software: 11:00, 13:00, 17:00
- Służba zdrowia: 10:00 i 14:00
- Firmy medialne: 9:00, 12:00 i 15:00
- Pracownicy uczelni wyższych: 17:00 – 18:00
- DNI: Piątek

Najlepsza pora na publikowanie na Twitterze:
TWITTER – PODSUMOWANIE
- B2C: 8:00 – 10:00, 12:00, 19:00 – 21:00
- B2B: 7:00 – 8:00, 11:00, 18:00, 21:00
- Firmy IT Software: 10:00, 14:00, 18:00
- Służba zdrowia: 9:00 i 18:00
- Firmy medialne: 6:00 – 7:00, 11:00, 19:00 – 20:00, 22:00
- Pracownicy uczelni wyższych: 8:00, 17:00, 19:00, 21:00
- DNI B2B: Od poniedziałku do piątku
- DNI B2C: Sobota i niedziela

Najlepsza pora na publikowanie na Pinterest:
PINTEREST – PODSUMOWANIE
- Pinterest jest na tyle nie typową platformą, że nie wykazano istotnych korelacji, między czasem publikacji posta a jego zasięgami, jednak poniższe wytyczne są wartę do stosowania niezależnie od branży:
- 20:00 – 23:00
- 2:00 – 4:00

Najlepsza pora na publikowanie na LinkedIn:
LINKEDIN – PODSUMOWANIE
- B2C: 12:00
- B2B: 8:00, 10:00 – 12:00 i 18:00
- Firmy IT Software: 9:00, 11:00 – 12:00 i 17:00 – 18:00
- Służba zdrowia: 10:00, 12:00 – 14:00
- Firmy medialne: 8:00
- Pracownicy uczelni wyższych: 10:00
- DNI: Środa

Najlepsza pora na publikowanie w social media – podsumowanie
Przeprowadzone badanie wykazało, że nie ma jednej najlepszej pory na publikowanie w mediach społecznościowych. Warto na początku sugerować się danymi z badania, ale jednocześnie od początku obserwować zaangażowanie odbiorców o konkretnych godzinach lub dniach w tygodniu.
Przyjrzyj się, czy Twoi odbiorcy chętniej wchodzą w interakcję rano przed pracą czy może mają więcej czasu pod wieczór?
Najlepsza pora na publikowanie w social media to ta, która generuje największy ruch na stronie i pozwala Wam w osiągnięciu celów.