Strategia marketingu treści do General Electric w „pigułce”.

Poniższy artykuł, krótko opisuje podejście General Electric do marketingu treści.

Dowiesz się na jakich platformach jest obecny.

Zobaczysz jakie treści publikuje i w jaki formach.

A na końcu podsumowanie jego dobrych praktyk.

Możesz również pobrać prezentację 8 slajdów, które są wizualnym skrótem artykułu.

General Electric to duża firma, która została współ-założona przez Thomasa Edisona. Według Wikipedii w roku 2017 GE zatrudniał 313 000 osób, a jego aktywa w tamtym czasie, były na poziomie 377,95 mld dolarów.

Dla porównania:

PKB Polski w roku 2017

Jak taki gigant jak GE ma zabrać się za marketing treści i to takich produktów jak silniki odrzutowe, turbiny dla elektrowni, czy dodatków materiałowych.

I czy w ogóle musi?

Przecież w branży B2B „wszyscy” znają GE. Na całym świecie.

Oto, jak GE realizuje swoją strategię marketingu treści i co z tego ma.

General Electric składa się z 9 jednostek biznesowych.

Każda z nich tworzy wartość w oparciu o inne produkty.

Strona internetowa www.ge.com nie przez przypadek zaczyna się od dużego okna wyszukiwarki i łatwego dostępu do 9 firm korporacji.

Jeżeli strony dotyczące pojedynczych linii biznesowych są od siebie różne, z punktu widzenia UI (wyglądu dla użytkownika), to jednak, spaja je marketing treści …

Platformy społecznościowe GE.

GE jako www.ge.com jest „wszędzie”. Z małą uwagą, że nie wszystkie jego jednostki biznesowe są na każdym z poniższych kanałów. O czym dalej w tekście.

Facebook, YouTube, Twitter, Linked In, Instagram – te platformy wydają się adekwatne do tego, aby firma B2B znalazła się na nich.

Ale Snapchat? (Snapchat, to bardzo popularny w USA komunikator, który wprowadził ciekawe funkcje prostego AR ((Augmented Reality – Rzeczywistość Rozszerzona)).

Otóż tak. Za chwile wyjaśnię dlaczego.

Powyższe kanały to kanały „własne” GE. Czyli takie, na których sam publikuje treści.

Dodatkowo, znajdziemy o nim wzmianki na takich platformach jak: Reddit, TikTok, Pinterest i Quora.

Te kanały nie są kanałami własnymi GE, ponieważ GE na nich nie publikuje. Publikują na nich inni użytkownicy o GE.

Dlaczego GE ma tyle własnych kanałów na różnych platformach w tym Snapchat?

Ponieważ nie wszystkie jego grupy docelowych odbiorców są na jednej platformie.

Jedni są na Facebooku, inni na Linked In, a inni na Snapchacie.

Przyjrzymy się teraz, co publikuje GE jako www.ge.com na swoich kanałach, a potem krótko przeanalizujemy do kogo i jaki przekaz niosą treści.

GE LINKED IN

GE FACEBOOK

GE TWITTER

GE INSTAGRAM

GE YOUTUBE

GE SNAPCHAT – tylko z poziomu aplikacji telefonu można zobaczyć treści.

Otóż, na wszystkich kanałach GE umieszcza te same treści (z wyjątkiem „Snapa”)

Jednak, każda osobna jednostka biznesowa GE umieszcza treści dotyczące ich działalności, z tą różnicą, że nie są obecne na wszystkich kanałach, jak www.ge.com, a tylko na dwóch, trzech, adekwatnych do ich grupy docelowej. Na przykład GE Healthcare nie jest obecny na żadnym kanale, ale ma obszernego bloga z publikacjami i artykułami.

Co jest wspólne, dla treści publikowanych przez GE i wszystkie jego jednostki biznesowe to ilość treści. Publikacje są kilka razy w tygodniu.

Dominują materiały video, szczególnie na Facebooku i Linked In.

Zasięgi i zaangażowanie tych samych postów jest dużo wyższe na Linked In niż na Facebooku.

Marketing treści GE można podzielić na trzy kategorie, niezależnie czy jest to, video / tekst czy zdjęcie.

Treści dotyczące pracowników GE.

Treści dotyczące nowoczesnych technologii.

Treści dotyczące globalnych problemów które GE pomaga rozwiązywać.

Na przykład YouTube:

Instagram:

https://www.instagram.com/p/B5qFfLFDqw5/

Linked In

Zbliżamy się do końca analizy i do ciekawych wniosków, a także do tajemnicy Snapchata…

Ale za nim podsumujemy, potrzeba wprowadzić trochę strategicznego kontekstu w działalności GE.

GE to globalna firma, która ma liczne grupy interesariuszy:

Pracownicy, udziałowcy, klienci, którzy dzielą się od, użytkowników pralek, małych przedsiębiorców, przez globalne korporacje, po rządy państw. Musimy też dodać, banki udzielające pożyczek na finansowanie działalności, gwarancji dobrego wykonania, oraz kandydatów na pracowników, którzy w jakimś okresie czasu zostaną zatrudnieni.

W tym kontekście łatwiej będzie rozszyfrować na czym polega marketing treści GE, wdrażany porzez większość dostępnych platform społecznościowych.

Ale, trzeba jeszcze dodać jeden ważny aspekt, przez który uzyskamy pełny obraz marketingu treści GE i celu jaki realizuje.

Chodzi o misję, która manifestuje GE na swojej stronie.

A misja GE w skrócie to trzy obszary:

GE napędza świat poprzez rozwiązywanie jego największych wyzwań.

Pionierskie przywództwo w nowej erze technologicznej.

Pracownicy GE, globalni, różni, zjednoczeni z pasją wypełniający misję GE dla swoich klientów.

GE opiera swój marketing treści na informacjach, które wspierają wdrażanie jego misji. Potrafi w sposób zabawny opowiadać o tym czym się zajmują jednostki biznesowe i czym się zajmują jego pracownicy. Docenia ich zróżnicowanie i indywidualność, jednocześnie pokazując z jakimi skomplikowanymi zagadnieniami mają do czynienia.

GE jest na wszystkich największych platformach społecznościowych, bo tam skupiona jest uwaga jego interesariuszy.

Nawet na Snapchacie, który wydaje się nie pasować do wizerunku korporacji, a jednak…

Snapchat jest używany w USA głównie przez ludzi młodych (wiekiem):

Źródło: https://zephoria.com/top-10-valuable-snapchat-statistics/

… a gdzie jest lepiej budować świadomość o nowym pracodawcy jak na platformie, którą używa tak wielu młodych studentów… z uwagą..

I to w sposób który GE, na platformie Snapa wykorzystał znakomicie.

Po pierwsze pojawił się na platformie, jako jedna z pierwszych dużych firm. Odważny ruch na testowanie nowych rozwiązań.

Po drugie pojawił się wybierając moment / dźwignię. Otóż wybrał datę która była datą 45 rocznicy lądowania na Księżycu.

Źródło: https://www.adweek.com/digital/general-electrics-first-snapchat-one-small-step-brand-kind-158921/

Po trzecie, wykorzystał potencjał Snapchata adekwatnie do tego, jacy użytkownicy korzystają z tej platformy (co można nazwać kontekstem platformy) wprowadzając własne filtry. Geo filtry.

Źródło: https://www.businessinsider.com/ge-launches-snapchat-geofilter-targeting-airports-and-train-stations-2015-11?IR=T

Geo filtry, to podobnie jak na Instagramie filtry, które nakłada się na zdjęcie / film. Z tą różnicą, że geo filtry od GE stosowane były w chwili, kiedy osoby podróżowały. Przemieszczający się między lotniskami czy dworcami, użytkownicy komunikowali się ze swoimi znajomymi, informując ich geo filtrem gdzie są i gdzie podróżują.

Pomysł super. ROI z tych działań, pewnie do dzisiaj nie znany 🙂 Ale GE może sobie pozwolić. Ma ponad 300 000 pracowników, którzy mogą produkować treści 🙂

Co inna firma B2B może wyciągnąć dla siebie ze strategii GE?

Treści nie muszą być nudne. Nawet dodatki do drukarek mogą by ciekawe:

Warto być na tych platformach, na których jest uwaga Waszych interesariuszy.

Nie trzeba mieć dużego budżetu na ciekawy film. Wystarczy telefon komórkowy.

Marketing treści może wspierać misję firmy i jest to jedna ze strategii marketingu treści.

Warto publikować tak często jak to możliwe.

Marketing treści, nie musi od razu sprzedawać. Może budować świadomość produktu, usługi, misji, którą to świadomość można monetyzować na przykład tradycyjną sprzedażą, albo kolejnym etapem cyfrowego lejka sprzedaży.

GE dostarcza informacji które edukują, inspirują i zapewniają rozrywkę. Nie zawsze łączy te trzy formy w jednej treści.

GE stworzył kulturę organizacyjną, która wspiera produkowanie treści do „sieci”.

Tobiasz Suchowiejko

Author Tobiasz Suchowiejko

More posts by Tobiasz Suchowiejko

Leave a Reply

All rights reserved Salient.