Strategia marketingu treści General Electric w pigułce

Poniższy artykuł krótko opisuje podejście General Electric do marketingu treści.

Dowiesz się z niego, na jakich platformach jest obecny.

Zobaczysz, jakie treści publikuje i w jaki formach.

Na końcu artykułu znajdziesz podsumowanie dobrych praktyk GE.

Jeśli lubisz ożesz również pobrać prezentację 8 slajdów, które są wizualnym skrótem artykułu.

General Electric to duża firma, która została współzałożona przez Thomasa Edisona. Według Wikipedii w roku 2017 GE zatrudniał 313 000 osób, a jego aktywa w tamtym czasie były na poziomie 377,95 mld dolarów.

Dla porównania:

PKB Polski w roku 2017

Jak taki gigant jak GE ma zabrać się za marketing treści, i to w dodatku takich produktów jak silniki odrzutowe, turbiny dla elektrowni czy dodatki materiałowe?

Czy w ogóle musi?

Skoro w branży B2B niemal wszyscy znają GE na całym świecie.

Strategia marketingowa treści GE – jakie czerpie na tym korzyści?

General Electric składa się z 9 jednostek biznesowych.

Każda z nich tworzy wartość w oparciu o inne produkty.

Strona internetowa www.ge.com nie przez przypadek zaczyna się od dużego okna wyszukiwarki i łatwego dostępu do 9 firm korporacji.

strategia marketingowa treści

Jeżeli strony dotyczące pojedynczych linii biznesowych są od siebie różne z punktu widzenia UI (wyglądu dla użytkownika), to jednak łączy je marketing treści…

Platformy społecznościowe GE

GE jako www.ge.com jest praktycznie na każdej platformie społecznościowej. Z małą uwagą, że nie wszystkie jego jednostki biznesowe są na każdym z poniższych kanałów, o czym będzie mowa dalej w tekście.

strategia marketingowa treści

Facebook, YouTube, Twitter, LinkedIn, Instagram – te platformy wydają się odpowiednie, aby firma B2B znalazła się na nich.

Ale Snapchat? (Snapchat to bardzo popularny w USA komunikator, który wprowadził ciekawe funkcje prostego AR ((Augmented Reality – Rzeczywistość Rozszerzona)).

Otóż tak. Za chwile wyjaśnię dlaczego.

Powyższe kanały to kanały własne GE, czyli oficjalne kanały przedsiębiorstwa, na których publikują treści.

Dodatkowo znajdziemy wzmianki o GE na takich dużych platformach jak: Reddit, TikTok, Pinterest czy Quora.

Te kanały nie są kanałami własnymi GE, ponieważ jednostka na nich nie publikuje treści. Publikują na nich inni użytkownicy o GE.

Dlaczego GE ma tyle własnych kanałów na różnych platformach, w tym Snapchacie?

Jest to spowodowane tym, że nie wszystkie jego grupy docelowych odbiorców są na jednej platformie.

Jedni są na Facebooku, inni na LinkedIn, a inni na Snapchacie.

Przyjrzymy się teraz, co publikuje GE jako www.ge.com na swoich kanałach, a potem krótko przeanalizujemy grupę docelową oraz przekaz treści.

GE LINKED IN

GE FACEBOOK

GE TWITTER

GE INSTAGRAM

GE YOUTUBE

Treści zamieszczane na Snapchacie GE można zobaczyć tylko z poziomu aplikacji telefonu.

Jak możesz zauważyć, GE na wszystkich kanałach zamieszcza podobne treści. Wyjątkiem jest Snapchat.

Każda osobna jednostka biznesowa GE umieszcza treści dotyczące ich działalności. Różni je to, że osobne jednostki biznesowe nie są obecne na wszystkich kanałach, a tylko na wybranych, które są adekwatne do ich grupy docelowej.

Na przykład GE Healthcare nie jest obecny na żadnym kanale społecznościowym, ale tworzy obszernego bloga z publikacjami i artykułami.

To, co łączy treści publikowane przez GE i wszystkie jego jednostki biznesowe, to ilość treści. Publikacje ukazują się kilka razy w tygodniu.

W treściach dominują materiały video, szczególnie na Facebooku i LinkedIn.

Jednak zasięgi i zaangażowanie tych samych postów jest dużo wyższe na LinkedIn niż na Facebooku.

Marketing treści GE można podzielić na trzy kategorie

Treści dotyczące pracowników GE.

Treści dotyczące nowoczesnych technologii.

Treści dotyczące globalnych problemów, które GE pomaga rozwiązywać.

Jednym z przykładów jest video opublikowane na YouTube:

LinkedIn

strategia marketingowa treści GE

Powoli zbliżamy się do końca analizy i do ciekawych wniosków, a także do odkrycia tajemnicy Snapchata…

Ale zanim podsumujemy, potrzeba wprowadzić trochę strategicznego kontekstu w działalność GE.

GE to globalna firma, która ma liczne grupy interesariuszy

Interesariuszami GE są pracownicy, udziałowcy, klienci, do których należą użytkownicy pralek, mali przedsiębiorcy, a także globalne korporacje i rządy państw. Oprócz nich istotnymi interesariuszami są banki udzielające pożyczek na finansowanie działalności, gwarancji dobrego wykonania oraz kandydatów na pracowników.

W tym kontekście łatwiej będzie rozszyfrować, na czym polega marketing treści GE wdrażany poprzez większość dostępnych platform społecznościowych.

Zanim przejdziemy do sedna, warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden ważny element. Chodzi o misję, która opisana jest na stronie GE.

Misja GE obejmuje 3 główne obszary

  1. GE napędza świat poprzez rozwiązywanie jego największych wyzwań.
  2. Pionierskie przywództwo w nowej erze technologicznej.
  3. Pracownicy GE to ludzie globalni, różni, zjednoczeni z pasją wypełniający misję GE dla swoich klientów.

GE opiera swój marketing treści na informacjach, które wspierają wdrażanie jego misji. Potrafi w sposób zabawny opowiadać o tym, czym się zajmują jednostki biznesowe i czym się zajmują jego pracownicy. Docenia ich zróżnicowanie i indywidualność jednocześnie pokazując, z jakimi skomplikowanymi zagadnieniami mają do czynienia.

GE jest na wszystkich największych platformach społecznościowych, bo tam skupiona jest uwaga jego interesariuszy.

Nawet na Snapchacie, który wydaje się nie pasować do wizerunku korporacji, a jednak gdzie lepiej budować świadomość o nowym pracodawcy, jak nie na platformie, którą codziennie używa wielu młodych studentów.

Snapchat jest używany w USA głównie przez ludzi młodych (wiekiem:)

strategia marketingowa treści
Źródło: https://zephoria.com/top-10-valuable-snapchat-statistics/

GE odnalazło się znakomicie na tej platformie.

Po pierwsze, GE pojawił się na platformie jako jedna z pierwszych dużych firm. Odważny ruch na testowanie nowych rozwiązań.

Po drugie, pojawił się wybierając moment/dźwignię. Wybrał datę, która była 45 rocznicą lądowania na Księżycu.

strategia marketingowa treści
Źródło: https://www.adweek.com/digital/general-electrics-first-snapchat-one-small-step-brand-kind-158921/

Po trzecie, wykorzystał potencjał Snapchata adekwatnie do tego, jak użytkownicy korzystają z tej platformy (co można nazwać kontekstem platformy). Wprowadził własne filtry, geofiltry.

strategia marketingowa treści GE
Źródło: https://www.businessinsider.com/ge-launches-snapchat-geofilter-targeting-airports-and-train-stations-2015-11?IR=T

Geofiltry działają na podobnej zasadzie co filtry na Instagramie, które nakłada się na zdjęcia lub filmy. Różni je to, że geofiltry GE stosowane są wtedy, kiedy użytkownicy podróżują. Ludzie przemieszczający się między lotniskami czy dworcami komunikowali się ze swoimi znajomymi, informując ich za pomocą geoflitra gdzie są i dokąd podróżują.

Bardzo oryginalny pomysł, prawda?

ROI z tych działań pewnie do dzisiaj pozostaje nieznany. 🙂 Jednak na to przedsiębiorstwo GE może sobie pozwolić.

Co firmy działające B2B mogą wyciągnąć dla siebie ze strategii GE?

Nieważne, jaki masz produkt, postaraj się, żeby treści były ciekawe i angażujące. Skoro dodatki do drukarek mogą budzić ciekawość, to czy i Twój produkt/usługa nie może?

Warto być obecnym na tych platformach, na których jest uwaga Waszych interesariuszy.

Często nie trzeba mieć dużego budżetu na ciekawy film, wystarczy telefon komórkowy i ciekawy motyw przewodni.

Marketing treści może (a wręcz powinien!) wspierać misję firmy, ponieważ jest to jedna ze strategii marketingu treści.

Liczy się częstotliwość publikowanych treści – im częściej, tym lepiej.

Marketing treści nie musi od razu sprzedawać. Może mieć cele pośrednie – budowanie świadomości produktu, usługi, misji. Następnie tę świadomość można zmonetyzować poprzez tradycyjną sprzedażą albo na kolejnym etapie cyfrowego lejka sprzedażowego.

GE dostarcza informacji, które edukują, inspirują i zapewniają rozrywkę. Nie zawsze łączy te trzy formy w jednej treści.

GE stworzył kulturę organizacyjną, która wspiera produkowanie treści do sieci.

Jakie są Twoje sprawdzone sposoby na marketing treści? Działasz od dłuższego czasu w Internecie czy może dopiero zaczynasz? Daj znać w komentarzu.

Tobiasz Suchowiejko

Author Tobiasz Suchowiejko

More posts by Tobiasz Suchowiejko

Leave a Reply

All rights reserved Salient.