SPIS TREŚCI:

  1. Fakty i liczby na rozpoczęcie.
  2. Co to w ogóle jest SEO.
  3. 6 etapów pozycjonowania SEO i praca jaką należy wykonać.

Kilka faktów na rozgrzewkę

Zacznijmy od tego, że w Internecie znajduje się 1 720 000 000 stron www. To jest wynik badań przeprowadzonych przez www.statisa.com.

Infographic: How Many Websites Are There? | Statista You will find more infographics at Statista

W 2008 roku było blisko 10 razy mniej stron www w Internecie niż w roku 2019.

Według www.ahref.com, 1 800 000 nowych stron www jest dodawanych do Internetu co 24 godziny.

90,63% stron internetowych nie uzyskuje organicznego ruchu wynikającego z ich obecności w Google. Innymi słowy, użytkownicy nie klikają w strony, które widzą.

Badanie zostało przeprowadzone przez www.ahref.com. Ich algorytm przeskanował ponad miliard stron.

W ramach tego badania powstało poniższe zestawienie, które pokazuje, jaką ilość wizyt dany procent stron internetowych uzyskuje w ciągu miesiąca:

90,63% stron uzyskuje zero wizyt.

Tylko 0,21% stron uzyskuje 1000 i więcej wizyt w miesiącu. Elita.

Robi się ciekawie, ale zaraz będzie jeszcze ciekawiej.

Otóż wg HubSpota 75% użytkowników nie zagląda nawet na drugą stronę wyników w wyszukiwarce Google.

Z kolei według Search Engine Journal aż 93% użytkowników angażuje się z marką online poprzez wyszukiwarki, takie jak Google, który zresztą jest odpowiedzialny za 81,12% rynku wyszukiwarek. Resztą częścią rynku gospodarują Bing, Yandex oraz Baidu.

Zanim poznasz definicję SEO, pozwól, że opowiem Ci stary dowcip krążący wśród ekspertów od SEO.

Jeżeli chcesz ukryć „trupa”, ukryj go na drugiej stronie Google albo na pierwszej Binga...

Co to jest SEO?

SEO z angielskiego to Search Engine Optimization. Po polsku oznacza to zestaw działań wpływających na to, że strona www zmienia swoją pozycję w indexie Google na wyższy, gdzie najwyższy to nr 1 na pierwszej stronie.

Cel SEO: generowanie wartościowego ruchu na stronie www.

Wartościowy ruch to taki, który ma wartość zarówno dla użytkownika, jak i właściciela strony.

Ten „zestaw działań” aplikuje się na dwa obszary:

  • Na stronę www lub sklep www, czyli tzw. od środka.
  • Poza stronę www lub sklep www.

Możemy optymalizować działanie strony www lub sklepu online na danej stronie na wiele sposobów. Oto przykładowe działania, które można podjąć w celu optymalizacji treści na stronie:

  • tworzenie wartościowych treści w ramach strategii słów i wyszukiwanie fraz kluczowych,
  • tworzenie właściwych opisów „meta”,
  • tworzenie linków wewnętrznych i wychodzących,
  • wymyślanie właściwych opisów nagłówków H1,
  • sprawdzanie przekierowań zdublowanych treści,
  • tworzenie linków kanonicznych.

Do zakresu działań poza stroną możemy zaliczyć link building, czyli tworzenie linków przychodzących.

W dalszej części artykułu zarówno strona, jak i sklep będą ogólnie nazywane jako strona.

Etapy pozycjonowania SEO

Mistrz SEO przyjmując projekt na pozycjonowanie wie, że do jego zadań należy 6 głównych obszarów SEO.

  1. Sprawdzić czy projekt na pozycjonowanie ma szansę na zdobycie pierwszej strony w Google w sposób, który nie przewyższy kosztów nad potencjalnymi zyskami płynącymi z obecności na pierwszej stronie www.
  2. Przeprowadzić audyt istniejącej strony lub przygotować plan optymalizacji nowej strony dla developera.
  3. Przeprowadzić działania optymalizujące, techniczne na stronie www wynikające z audytu.
  4. Przeprowadzić działania optymalizujące treści na stronie www.
  5. Przeprowadzić działania poza stroną www polegające na pozyskaniu linków przychodzących.
  6. Monitorować wyniki swoich prac i wdrażać stosowne korekty.

Zaczynamy:

Sprawdzamy projekt pod kątem SEO

Pierwszym krokiem jest sprawdzenie, czy projekt na pozycjonowanie jest w stanie zdobyć pierwszą strony Google. Bardzo ważne jest tutaj, żeby sprawdzić, czy wdrożenie metody optymalizacji nie spowoduje większych kosztów niż możliwych zysków.

W zasadzie wszelkie próby pozycjonowania każdej strony mają szanse na zdobycie wysokiej pozycji w Google. Jednak pozycjonowanie dla niektórych stron może trwać nawet kilka lat lub wiązać się z dużym nakładem finansowym. Oprócz tego trzeba zbadać, czy jest ono istotne biznesowo.

Oznacza to, że dla zleceniodawcy ważna jest informacja, jak szybko i w jakich kosztach może zdobyć pozycję na pierwszej stronie Google. Przy założeniu, że wysoka pozycja w indeksie Google będzie generowała mu wartościowy $$$ ruch.

Spójrz, bo co z tego, że uda się wypozycjonować wypożyczalnię samochodów osobowych na pozycję nr 1 na frazie „długoterminowy wynajem samochodów”, skoro ta fraza zwraca wyniki z informacjami dotyczącymi zagadnień księgowych?

Ekspert SEO powinen wziąć pod uwagę rentowność projektu i ocenić go w kilku aspektach, takich jak:

  • siła konkurencji wyrażona w jakości linków przychodzących,
  • objętość i jakość treści na stronach konkurencji.

Misją Google jest zwracanie swoim użytkownikom wyników tak dobrze dopasowanych do ich zapytań ,jak to tylko możliwe.

Google traktuje swoją misję bardzo serio. Bardzo! Im lepiej dopasowane treści na stronie www do tego, czego szukają użytkownicy, tym wyższa pozycja w rankingu Google. Aczkolwiek trzeba mieć na uwadze, że nie jest to jedyny parametr wpływający na pozycję w wyszukiwarce.

Przykład działań SEO

Weźmy za przykład projekt pozycjonowania strony www, który zleceniodawca chce dopiero stworzyć z myślą o pozyskiwaniu leadów/zapytań z Google.

Zleceniodawca jest jednoosobową firmą sprzedająca i montującą klimatyzacje w Rybniku. Chce działać na terenie Rybnika i śląskich miast.

Nasz mistrz SEO wie, że nowe strony nie są darzone przez Google zaufaniem. Google nie jest pewien przez pierwsze 2-3 miesiące, czy strona ma faktyczną wartość dla jej użytkowników. Tym samym ekspert SEO wie, że będzie trudno konkurować nową stroną ze starszymi stronami, które są już obdarzone przez Google odpowiednią dozą zaufania i danymi dotyczącymi tematyki strony.

Co Google wie o Twojej stronie?

Google wie, ile jest wejść na stronę. Wie, jakie podstrony są odwiedzane, jak długo użytkownik na nich zostaje i jak szybko z nich wychodzi. Wie, czy odwiedza inne podstrony strony czy tylko jedną.

Ogólnie algorytm Google zawiera ponad 150 parametrów, na podstawie których pozycjonuje różne strony w wynikach wyszukiwania. To właśnie dzięki zgromadzonej wiedzy o Twojej stronie decyduje o przyznaniu pozycji w indeksie. Może być ona wysoka lub niska.

Tym czasem mistrz SEO zaczyna zapoznawać się z nowym tematem klimatyzacji domowych w Rybniku.

Sprawdza słowo lub frazę kluczową, którą wpisaliby potencjalni użytkownicy w okienku wyszukiwarki Google i patrzy, co mu podpowiada Google.

Google przecież wie najlepiej, co najczęściej wpisują mu jego użytkownicy.

Mistrz SEO właśnie poznał stronę konkurenta, która zajmuje pierwszą pozycję w Google na frazie „klimatyzacje domowe rybnik”. W TOP 3 na pierwszym miejscu uplasował się https://klimapoint.pl/.

Następnie nasz mistrz SEO sprawdza szanse zdobycia zbliżonej pozycji programem wspomagającym pozycjonowanie.

Może skorzystać z płatnych programów, takich jak:

Jednak może również wykorzystać w tym celu dobry i bezpłatny w podstawowej wersji program https://app.neilpatel.com/.

Następnie bada, co takiego ma w sobie strona, której Google przydzielił nr 1 na pierwszej stronie swoich wyników (dane na 27.04.2020).

W omawianym przykładzie ekspert SEO użyje programu ahref i zbada szanse na konkurowanie z „numerem jeden”.

Bada, bada i co widzi?

seo - jak pozycjonować się wysoko w wynjkach wyszukiwania

Widzi kluczowe parametry, które pomogą mu podjąć decyzję czy jego klient ma w ogóle szanse na zdobycie możliwie wysokiej pozycji w indeksie Google.

Dowie się również, ile to może zająć czasu oraz oszacuje koszty.

Zwraca szczególną uwagę na parametr UR, ilość linków przychodzących oraz ilość słów kluczowych.

Parametr UR jest jednym z ważniejszych czynników, które należy wziąć pod uwagę realizując projekt SEO. Można go nazwać parametrem zaufania.

Ważna uwaga! Parametr UR nie jest parametrem uniwersalnym jak np. stopnie Celsjusza. Różne programy wspomagające pozycjonowanie różnie przedstawiają ten parametr. UR jest parametrem występującym tylko w oprogramowaniu www.ahref.com, ale idea „parametru zaufania strony www” pozostaje ta sama.

UR reprezentuje profil linków wewnątrz strony www oraz profil linków przychodzących, czyli kierujących do naszej strony ze stron zewnętrznych.

Badanie przeprowadzone przez www.ahref.com na około miliardzie różnych stron www dowiodło, że istnieje istotna korelacja pomiędzy wysokim logarytmicznym współczynnikiem UR a pozycją nr 1 w Google.

Dlaczego tak jest?

Chodzi o zaufanie.

Google promuje wysoką pozycją w indeksie strony, które m.in. darzy zaufaniem. Ufa stronom o wysokim UR i ma ku temu podstawy. Dzieje się tak, ponieważ m.in. treści (ale także UX – user experience i wiele więcej) na danej stronie są wysokiej jakości. A przez to, że są wysokiej jakości, to są odwiedzane przez dużo użytkowników na długo. Jeśli w dodatku użytkownicy chętnie dzielą się tymi treściami w postaci linku lub na platformach społecznościowych, to już naprawdę bardzo wpływa na wyniki wyszukiwania.

Zaufanie do strony reprezentowane parametrem UR można sobie tak wyobrazić:

Bardzo wysokie zaufanie UR. Przychodzę na przyjęcie, na którym wszyscy mnie znają, wszyscy o mnie mówią i zapraszają do zabawy.

Wysoki zaufanie UR. Przychodzę na przyjęcie, na którym nikt mnie nie zna, ale wszyscy o mnie mówią i zapraszają do zabawy.

Niskie zaufanie UR. Przychodzę na przyjęcie, na którym nikt mnie nie zna i nikt o mnie nie mówi. Nikt nie chce się ze mną bawić.

Zbudowanie parametru UR nie jest łatwe.

Wymaga doprowadzenia do naszej strony linków typu dofollow z innych stron.

Nie mogą to być obojętnie jakie strony.

Najlepiej będzie, jeśli linki będą pozyskane ze stron z możliwe wysokim parametrem zaufania UR.

Dlaczego tak jest?

Wróćmy do przykładu z przyjęciem, gdzie „ja” to strona www, „nieznajomy” to link z innej strony www, a „przyjęcie” to Google.

Przychodzę na przyjęcie, na którym nikt mnie nie zna, nikt o mnie nie mówi. Podchodzi do mnie nieznajomy, którego wszyscy znają i wszyscy o nim mówią. Zaprasza mnie on do zabawy i przedstawia innym. Mniej więcej tak działa parametr UR, który odzwierciedla poziom zaufania Google do strony www.

Google traktuje zaufanie serio. Bardzo serio, ponieważ chce wyświetlać swoim użytkownikom najlepiej dopasowane wyniki.

Wniosek: nasz mistrz SEO w projekcie klimatyzacji ocenia, że UR strony to 14. Nie jest to wygórowany parametr i można się do niego zbliżyć lub nawet przekroczyć przez zbudowanie linków typu „do follow” prowadzących do naszej strony z tylu stron o takim UR, by średnia nie wyszła mniejsza niż 14.

Informacja dla klienta. W tym aspekcie można walczyć o bardzo wysoką pozycję. Należy jednak liczyć się z okresem nawet 6 miesięcy lub więcej na zdobycie wysokich pozycji. Oczywiście trzeba pamiętać, że pozostałe parametry optymalizacji na stronie powinny być wykonane poprawnie w każdym szczególe, w tym obszerne treści, których stworzenie jest albo czasochłonne, jeżeli robi się to samemu, albo kosztowne, jeśli zleca się to na zewnątrz.

2. Optymalizacja treści pod SEO

Następnie robi się audyt istniejącej strony lub przygotowuje plan optymalizacji nowej strony dla developera.

Optymalizacja SEO dotyczy zarówno istniejących stron, jak i tych planowanych. Różnią się one przebiegiem audytu.

Różnica jest taka, że planowanej strony nie da się audytować, ponieważ nie ma czego brać pod lupę.

Dobrze jest zoptymalizować stronę www od razu pod kątem SEO. Już na początku warto stworzyć i wdrożyć przemyślaną strategię optymalizacyjną.

Planowanie strategii SEO jest jak budowanie domu.

Jeżeli plan domu obejmuje wszystkie instalacje, to później znacznie łatwiej korzysta się z domu wybudowanego zgodnie z takim planem niż z domu, w którym nie zaplanowano i nie zainstalowano instalacji elektrycznej.

Wracając do SEO nowej strony i istniejącej strony. Jako że audyt istniejącej strony obejmuje zwykle identyczne obszary, które opracowuje się na etapie planowania optymalizacji na nową stronę, to zostaną opisane tylko działania audytowe.

Otóż audyt strony można przeprowadzić różnymi wcześniej wspomnianymi programami, jednak w naszym przypadku kontynuujemy pracę w www.ahref.com i dokładamy do audytu Screamingfroga.

pozycjonowanie stron www seo
Widok ekranu programu SEI audytującego strony www
pozycjonowanie stron www seo
Audyt strony www programem Screamingfrog

Czego można dowiedzieć się o stronie internetowej tuż po zrobieniu audytu?

W zasadzie WSZYSTKIEGO.

Myślę, że teraz SEOwiec wie więcej niż developer, który zbudował stronę.

Przede wszystkim wie, gdzie w pierwszej kolejności należy rozpocząć działania optymalizacyjne, by szybko uwolnić potencjał strony do awansu w indeksie Google.

Dowiaduje się o stanie ponad 250 parametrów strony www, które mają wpływ na pozycjonowanie.

Oto przykładowy raport z audytu programem Screamingfrog.

I tak ekspert SEO przechodzi do etapu nr 3.

3. Działania optymalizujące, techniczne na stronie www

SEOwiec bierze się do pracy i aplikuje swoje wysiłki w te obszary, które wymagają pracy, w sekwencji od najważniejszych błędów do drobnych korekt.

Jego działania mogą wymagać współpracy z developerem.

Koszt tego etapu zależy od projektu i poziomu komplikacji. Proste strony www o małej ilości podstron nie wymagają dużych nakładów pracy, ale już duże sklepy www składające się z podstron liczonych w tysiącach to zadania, których budżety mogą być liczone w sześciu cyfrach.

Tymczasem osoba zajmująca się SEO poradziła już sobie z urwanymi tagami przejawiającymi się błędem 404, zduplikowanym kontentem, brakiem opisów meta i wykluczeniem z indeksacji URL, których nie trzeba pozycjonować.

4. Działania optymalizujące treści na stronie www

Na działania optymalizujące treści składa się:

a. Analiza słów i fraz kluczowych, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki.
b. Wybrania tych słów i fraz kluczowych, które wygenerują wartościowy ruch na stronie.
c. Wdrożenie słów i fraz kluczowych w treści, nagłówki H1, tytuły meta i opisy meta.

Omówmy sobie każdy etap bardziej szczegółowo.

a. Analiza słów i fraz kluczowych, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki

Słowa kluczowe i frazy kluczowe można sobie wyobrazić jak klucze.

Treści na naszej stronie wyobraźmy sobie jak zamek do drzwi.

Jeżeli klucze pasują do drzwi, z łatwością wejdą przez nie użytkownicy.

Jeżeli treści na naszej stronie są dopasowane do INTENCJI użytkowników wpisujących zapytanie w wyszukiwarkę np. Google, to wyszukiwarka wyświetla wynik składający się z tytułu meta i opisu meta, który wygląda tak:

google seo pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania
Tytuł i opis meta zwrócone wynikiem wyszukiwania na zapytane „co to jest google”

Te niebieski literki to tytuł meta. Te małe szare literki pod niebieskimi to opis meta.

Chcesz być bardziej Google friendly?

Postaraj się, żeby tytuł meta zawierał maksymalnie 60 znaków, a opis meta miał nie więcej niż 160 znaków.

Analizę słów i fraz kluczowych można zrobić na dwa sposoby.

  • Programem wspomagającym pozycjonowanie, o niektórych z nich wcześniej wspomniałem.
  • „Ręcznie” za darmo.

Zalety programów wspomagających wyszukiwania słów i fraz kluczowych:

  • widoczna średnią ilość wyszukiwań na dane słowo lub frazę kluczową,
  • widać, jakie słowa stosuje konkurencja,
  • widać UR stron konkurencyjnych oraz ilość słów kluczowych w artykułach.

Można także korzystać z darmowych programów o limitowanej funkcjonalności, ale całkiem dobrych do „małych” zastosowań. Do takich programów można zaliczyć Google Keyword Planner.

Program wspomagający pomaga ocenić, czy warto dane słowo lub frazę wykorzystać. Czy warto pakować się w dużą ilość wyszukiwań, ale dużą konkurencję, czy może nieco zmodyfikowaną długą frazę przy mniejszej ilości zapytań i konkurencji.

Można też sprawdzić to „ręcznie” w Google. Niektórzy sprawdzają „atrakcyjność” słów i fraz kluczowych w Google Trends, ale w tym artykule poruszona zostanie mniej znana praktyka, która sprawdziła się już w wielu przypadkach.

Chodzi o dynamiczne podpowiedzi Google w jego okienku, tak jak pokazuję na grafice poniżej:

Oprócz automatycznych wyszukiwań, warto po wybraniu frazy kluczowej zjechać na dół strony. Pojawiają się tam inne podobne wyszukiwania.

SEO pozycjonowanie
Podpowiedzi Google w dolnej sekcji strony wyszukiwarki

Google wie najlepiej, co wpisują użytkownicy w sieci.

Ta prosta i sprytna taktyka co prawda nie podpowiada, ile dokładnie jest wyszukiwań na danej frazie, ale ujawnia inne ciekawe informacje:

  1. Co użytkownicy wpisują najczęściej w wyszukiwarkę.
  2. Co jeszcze wyszukują użytkownicy.
  3. Jak wygląda konkurencyjność na danej frazie kluczowej.

Ostatni punkt można zbadać zerknięciem oka. Jeżeli widzimy, że w górnych i dolnych wynikach strony jest reklama, to znajduje się ona tam nie bez powodu:

fraza kluczowa - optymalizacja pod kątem SEO

Oznacza to, że jest to atrakcyjne słowo lub fraza, na które inni zdecydowali się reklamować! Zwykle tam, gdzie są reklamy, jest ruch.

Czy to dobrze, czy źle, to zależy od kontekstu projektu.

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę? Kto jest nr 1 na liście wyników organicznych (bezpłatnych).

W naszym przykładzie nr 1 to:

Nr 1 w Google na zapytanie z Tychów na frazę „montaż klimatyzacji rybnik”

To jest źródło cennej wiedzy.

Dlaczego?

Google nie przypadkowo zdecydował się akurat tę stronę umieścić na pierwszym miejscu swoich wyników.

Warto przyjrzeć się tytułowi meta, opisowi meta oraz samej stronie w celu porównania względem swojego projektu.

b. Wybranie słów i fraz kluczowych, które wygenerują wartościowy ruch na stronie.

Analiza słów kluczowych ma jeden cel – wybrać słowa i frazy kluczowe, które wygenerują cenny ruch na stronie. Na tym etapie warto zrobić sobie listę słów kluczowych (np. w formie excela), ponieważ będą potrzebne do mierzenia postępu, ale także do wdrożenia ich na stronę.

To jest bardzo ważny etap. Źle dobrane słowa nie wygenerują ruchu, a ich późniejsza zmiana będzie wymagała kolejnego nakładu czasu i pracy.

A biznes nie lubi straty czasu. Bo czas to pieniądze.

Dobrze przygotowana lista excel zawierająca słowa i frazy kluczowe może stać się poręczną checklistą.

Otóż, warto do niej dodać takie parametry jak:

  1. Przyjazny URL zawierający słowo/frazę kluczową.
  2. Nagłówek H1 zawierający słowo/frazę kluczową.
  3. Tytuł meta zawierający słowo/frazę kluczową.
  4. Opis meta zawierający słowo/frazę kluczową.

Taka checklista jest bardzo wygodna m.in. w projektowaniu nowej strony.

Przydaje się ona również do zarządzania projektem, bo pozwala szybko zidentyfikować słabe i mocne strony strategii.

c. Wdrożenie słów i fraz kluczowych w treści, nagłówki H1, tytuły i opisy meta.

Mając checklistę z punktu powyżej, praca od razu staje się łatwiejsza.

Idea wdrożenia słów i fraz kluczowych na stronę www opiera się o następującą kaskadę:

  1. Przyjazny URL zawierający słowo/frazę kluczową.
  2. Nagłówek H1 zawierający słowo/frazę kluczową.
  3. Nagłówki H2 i inne niższego rzędu porządkujące treści na stronie.
  4. Treści strony/content zbudowany ze słowami i frazami kluczowymi.
  5. Zdjęcia z opisami zawierające słowo/frazę kluczową.
  6. Tytuł meta zawierający słowo/frazę kluczową.
  7. Opis meta zawierający słowo/frazę kluczową.
  8. Opisy Reach Snippets.

Gotowe. Jednak nie jest to do końca takie proste.

Jest wiele niuansów, na które należy zwrócić uwagę. WordPressowcom pomagają w tym wtyczki, jak na przykład Yoast SEO lub Rank Math.

Napisanie dobrego artykułu zwykle nie zajmuje kilka minut, a kilka grubych godzin.

Do stworzonych treści warto podpiąć narzędzia analizujące. Analityka jest potrzebna po to, żeby modyfikować to, co nie działa i usprawniać to, co przynosi korzyści.

Doskonale pomagają w tym narzędzia od Google:

  • Google Analytics,
  • Google Search Console.

Dostarczane przez narzędzia dane są na tyle wyczerpujące, że można na ich podstawie kontrolować wiele czynników, które przekładają się na ruch na stronie.

google analytics a SEO
Google Analytics

5. Działania poza stroną www polegające na pozyskaniu linków przychodzących

Do innych zadań specjalisty SEO należy wyszukanie stron, na których można umieścić link kierujący do strony zleceniodawcy. W tym celu korzysta się z programów wspomagających pozycjonowanie.

Idealnym stanem jest, kiedy to linki tworzą się same.

A kiedy tworzą się same?

Kiedy inni użytkownicy na forach, swoich stronach www, sieciach społecznościowych dzielą się wartościowymi treściami pochodzącymi z naszej strony w postaci linka. Wygląda tak mniej więcej jak ten umieszczony poniżej:

Hej, sprawdźcie tę stronę, która ma bardzo wartościowe treści.

Jednak linkowanie generowane przez użytkowników, mimo że taka jest właśnie idea Google to trudne zadanie, dlatego budowanie linków to droga kompromisu pomiędzy „tym, kogo zapraszamy na przyjęcie, a tym, ile zje i wypije, czyli kosztem”.

Koszt budowania linków powinien sprowadzić się do czasu, jaki poświęca specjalista SEO na budowanie wartościowych linków. Taki koszt może być rozłożony w czasie i zależy od stawki, jaką dany pozycjoner pobiera za swoją pracę.

W zasadzie budowanie linków to jedna z najtrudniejszych taktyk SEO, co również potwierdza badanie taktyk SEO w dużych organizacjach.

SEO
Żródło: http://ww2.conductor.com/rs/conductor2/images/SEO%20Enterprise%20Benchmark%20Study_Conductor.pdf

Dlaczego budowanie linków jest niemałym wyzwaniem?

Można to porównać do naszego przyjęcia. Otóż trudno nieznajomemu wprosić się na przyjęcie. Co prawda łatwo „wbić” się na plenerową imprezę, ale jej entourage pozostawia wiele do życzenia.

Jednak „obracanie” się w dobrym towarzystwie wymaga odpowiedniej prezencji, którą w przypadku stron www, są przede wszystkim istotne dla użytkowników treści podane w sposób, który konsumuje się bez zbędnego wysiłku.

Myślę, że najważniejsze w SEO jest dopasowanie się do intencji, jaką ma użytkownik, kiedy szuka dla siebie usługi/produktu.

Warto pracować ze stroną www zarówno od strony jej kodu, jak i od strony zamieszczonych na niej treści.

I tak samo, pozyskując wartościowe linki, które łączą Internet w całość ułatwiając i służąc jego społeczności w przekazywaniu sobie informacji wysokiej jakości

SEO to trochę służba, która dba o to, by społeczność otrzymywała najlepszy możliwy content.

Mała strona, taka jak fryzjerwarszawapraga.pl będzie miała na warszawskiej Pradze większe szanse zdobycia pozycji nr 1 na pierwszej stronie, z jednym przyzwoitym linkiem przychodzącym niż fryzjerwarszawa.pl z ponad 50 linkami przychodzącymi niskiej jakości.

Dlatego tak ważne jest mądre i wcześniejsze zaplanowanie strategii marketingowej i pozycjonowania.

Masz pytania? Zadaj mi je śmiało w komentarzu.

 

Tobiasz Suchowiejko

Author Tobiasz Suchowiejko

More posts by Tobiasz Suchowiejko

Leave a Reply

All rights reserved Salient.