Wstęp:

Chcielibyście zgromadzić na swoich kanałach online 200 000 osób publiczności, z czego 156 000 na Facebooku, dodając zwykłe zdjęcia i zwykłe teksty?

Bez fajerwerków, w postaci animacji video, promocji w stylu, limitowanego czasu oferty, rozdawania „freebie”, remarketingu, and who knows what else?

I może nawet bez płatnej reklamy.

Cóż. Jest to możliwe. Jednak, potrzebna jest mieszanka składników, które są trudno dostępne, ale niekoniecznie drogie.

Oto, jak mieszanka bycia pierwszym w rozwiązaniu nie tak do końca oczywistego problemu, z żelazną dyscypliną dodawania regularnie prostych treści na 4 własne kanały zgromadziła firmie z gminy Świętajno 200 000 osób zaangażowanej publiczności, tworząc jednocześnie silną markę.

Silna marka to taka, że gdyby jej nie było, to byśmy za nią tęsknili.

Silna marka nie ma publiczności.

Silna marka ma społeczność.

Społeczność. Dużo lepiej tu pasuje.

A społeczność, to – połączona ze sobą za pomocą więzi społecznych  / wartości, zbiorowość ludzi.

Ale zanim przejdziemy do szczegółów, w kontekście tego przypadku nasuwa się refleksja:

Strategia marketingowa, to dwa słowa, które odkrywają czubek góry lodowej, poniżej którego kryje się ogrom przytłaczającej ilości możliwości, technik, sposobów, knifów, trików, taktyk… która przelewa się przez Internet jak wodospad Niagara, przytłaczając każdego, kto z marketingiem cyfrowym dopiero zaczyna.

A jednak działania marketingowe mogą przebiegać w sposób, który, jest prosty.

Na tyle prosty, że zrozumie go każdy, kto umie wrzucić posta na Facebooka, Instagrama, rozgryzie Pinterest i poradzi sobie z zamówieniem przyzwoitej strony www.

Bo okazuje się, że tyle wystarczy, żeby zbudować społeczność wielkości całkiem sporego miasta.

Czy każdemu się to uda?

Myślę, że nie.

Powszechnie dostępne narzędzia jakimi są Facebook, Instagram czy własna strona www to jedno, ale pomysł i jego wdrożenie dzięki tym narzędziom to inna sprawa. Zupełnie inna sprawa. Zupełnie.

Stolarz może pracować najlepszymi narzędziami, ale jeżeli nie będzie miał wybitnego pomysłu i żelaznego uporu, to nie zostanie zapamiętany jak Sam Maloof, który przy pomocy powszechnie dostępnych narzędzi zbudował legendarny model….. krzesła.

O co chodzi? Już tłumaczę poniższym tekstem.

Prosta strategia marketingowa.

Taką prostą strategię marketingową ma Slow Hop.

Prosta, bo tylko na 4 kanałach. Prosta, bo głównie w oparciu o zdjęcia. Prosta, a jednak gromadząca 200 000 odbiorców.

Niech słowo „prosta” nie brzmi w tym przypadku jako coś prymitywnego. Brzmienie „prosta” należy odebrać jako coś, co nie jest niepotrzebnie skomplikowane.

A nadmierna ilośc informacji w sieci o cyfrowym marketingu potrafi przytłoczyć poziomem skomplikowania. Nie musi tak być.

Zobaczcie jak z prostą strategią marketingową radzi sobie Slow Hop na 4 własnych kanałach:

  • Własna strona www
  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest

Slow Hop, w jednym z obszarów konkuruje z takim gigantem jak Booking.com, dzięki powszechnie dostępnym narzędziom.

I nie konkuruje jednocześnie.

Konkuruje, ponieważ rozwiązuje ten sam problem – ułatwia ludziom wybór i zarezerwowanie miejsca na nocleg.

Nie konkuruje, ponieważ robi to, oferując unikalną wartość.

Otóż oferuje wybór i rezerwację noclegu, na urlop, w miejscu które jest zachwycające. Osobiście sprawdzone, przez założycieli Slow Hop’a.

Unikalną wartością dla użytkownika, jest to, że może wybierać spośród starannie wyselekcjonowanych i sprawdzonych miejsc, gdzie może wypocząć.

Zobaczmy jak Slow Hop radzi sobie ze swoją strategią marketingową wdrażaną poprzez jego 4 kanały:

Strona www

https://slowhop.com/pl/

Pierwsze zetknięcie ze stroną główną www, jest bardzo przyjemne. A jakże!

Krótko i na temat. Myślę, że osoby, które stykają się z marką po raz pierwszy, szybko orientują się o co chodzi.

Cała strona jest utrzymany w stylu, który sprzyja przejrzystości. Nie przytłacza ilością tekstu, odnośników, propozycji last minute, czy nachalnie wyskakującego okienka z prośbą o zapisanie się na newsletter.

Po prostu, uporządkowany, przemyślany w każdym szczególe, przyjemny minimalizm. A do tego intuicyjna nawigacja.

Już odpoczywam.

https://slowhop.com/pl/katalog/wyprawy

Minimalizm strony, sprzyja użytkownikom urządzeń mobilnych. Strona jest łatwa w nawigowaniu na telefonie.

SlowHop na Galaxy S5

Podsumowanie.

Strona www, to punkt styku z użytkownikiem, któremu ułatwiono do maksimum zostanie klientem.

Strona ma bardzo wysoką pozycję w Google, poprzez liczną ilość wysokiej jakości linków kierujących do strony. Również dlatego, że działa od kilku lat i jest „dojrzałą” stroną o uznanej reputacji. Również dlatego, że poprzez kanały społecznościowe jest bardzo wiele interakcji z marką, które Google widzi „oczami” swoich algorytmów.

Jednak nowy dobry pomysł, nie musi bać się niskich pozycji w Google. Obroni się dzięki platformom społecznościowym. Pod warunkiem, że będzie się ten pomysł wdrażało tak dobrze jak Slow Hop.

Facebook

Slow Hop na Facebooku

Slow Hop nie obniża standardów na Facebooku. Wręcz odwrotnie.

Dodaje interesujące i angażujące treści.

Robi to często.

Codziennie pojawia się na Facebooku jeden post. Są małe wyjątki tak na plus jak i minus. Ale można je pominąć.

Posty, to głównie zdjęcia i zgrabnie napisany tekst.

Ale pojawił się także film / link powyżej.

https://www.facebook.com/Slowhopcom/videos/2582706105380339/

Film, który wzbudził wielkie zaangażowane w społeczności Slow Hopa.

Film, który w minutę trzydzieści, opowiada historię. Ale nie jest to historia, o tym, w czym marka Slow Hop jest lepsza od innych. Jest to historia o tym, jak marka Slow Hop jest inna od innych. Otóż, jest to historia o wartościach, jakie Slow Hop dzieli ze swoją społecznością. I nie chodzi tylko o klientów. Społeczność to również Gospodarze, którzy korzystają z cyfrowej przestrzeni Slow Hopa.

A te wartości, wyróżniają markę na tle konkurencji, jednocześnie, czyniąc cały model biznesowy bardzo trudnym do skopiowania.

Warto zwrócić uwagę, że marka w bardzo zgrabny sposób skraca dystans ze swoją publicznością. Robi to z nutą humoru i elegancją.

Tak czy inaczej, jeden post dziennie!

To nie jest łatwe. Dodawanie treści tak często, powoduje problem wyczerpywania się pomysłów na zróżnicowany kontent. Jedak Slow Hop, ma w swojej niszy nieco szczęścia, ponieważ, mimo, że posty są w tym samym temacie, to jednak każdy jest ciekawy, ponieważ dotyczy innego, zachwycającego miejsca. A na szczęście, pięknych miejsc jest na tyle dużo, że wystarcza żeby dodawać je codziennie.

Nie wszystkie firmy mają takie szczęście. Restauracja musiałaby mieć 365 dań. Chociaż i restauratorzy mają duży potencjał do wykorzystania, o czym pisałem w Sekrecie Strategii Marketingowej Restauracji.

Facebook – 156 000 obserwujących. (dane na 20.05.2020)

Instagram.

Cóż. Na Instagramie też nie odpuścili tempa i dyscypliny i dodają tak często jak, codziennie.

https://www.instagram.com/slowhop_com/

Instagram przyjemnie uzupełnia Facebooka. Publikowane są piękne zdjęcia, których nie zobaczymy na Facebooku.

Dwa hasztagi powołane przez markę, dają możliwość dodatkowego scalania społeczności wokół treści.

Wspaniale wykorzystane instagramowe Story. Prowadzone w sposób, który jest przyjemny, z nutą humoru, ze zgrabnie skróconym dystansem. A do tego zadbane w szczegółach na poziomie wyglądu treści.

Nienachalnie pojawia się możliwość zakupu ich książki. Właśnie poprzez Story, użytkownik może mieć z tym produktem pierwszą styczność.

A jakże!? Przecież tradycyjna książka, to wspaniały pomysł w kontekście modelu biznesowego Slow Hop’a.

Instagram – 34 tysiące obserwujących. (dane na 20.05.2020)

Przypadek?

Ani trochę. Wytrwała i ciężka praca.

Pinterest.

Ta platforma społecznościowa stoi trochę w cieniu takich gigantów jak Facebook, Instagram i Linked In. Prawdopodobnie dlatego, że nie dla wszystkich firm obecność na niej będzie naturalna.

A tu Slow Hop odnalazł się w sposób perfekcyjny. Uzupełnia Pinterestem Facebooka i Instagrama.

https://pl.pinterest.com/slowhop/

Pinterest zgrabnie uzupełnia resztę social kanałów, dzięki swojej unikalnej funkcjoalności.

Slow Hop wykorzystują ją do zaprezentowania ciekawej i oryginalnej galerii widoków z okien, przygotowanych przez nich miejsc.

Ale nie tylko. Uzupełnia innymi zdjęciami, uporządkowanymi w galerie, które pomagają obrazem, opowiadać wciągającą historię.

Częstotliwość dodawania treści jest mniejsza, ale kontekst platformy, nie wymaga tak częstego dodawania treści.

Pinterest – 22 000 odwiedzających w miesiącu. (dane na 20.05.2020)

Podsumowanie.

Prosta strategia marketingowa w sieci sprowadza się do:

Budowania autentycznych więzi z ludźmi poprzez problem jaki im się rozwiązuje, lub potrzebę, którą się zaspokaja.

Przekazywanie tych więzi za pomocą obrazu / filmu, tekstu i dźwięku, poprzez swoje kanały (www + social).

Żelazna dyscyplina dodawania treści wysokiej jakości i często.

Slow Hop, to przykład, że mieszanka dobrego pomysłu na rozwiązanie problemu / zaspokojenie potrzeby, plus umiejętności dodawania treści, których ZA DARMO można nauczyć się w sieci, pozwala na zbudowanie silnej marki.

Tym samym, nie potrzeba żadnej, przeregulowanej, niepotrzebnie skomplikowanej strategii marketingowej, oraz trudno osiągalnych umiejętności dostępnych dla nielicznych, by osiągnąć sukces w sieci.

Tobiasz Suchowiejko

Author Tobiasz Suchowiejko

More posts by Tobiasz Suchowiejko

Leave a Reply

All rights reserved Salient.