UX

Doświadczenie jakie towarzyszy użytkownikowi realizującemu swoje cele w witrynie internetowej.

  • wyszukiwanie interesujących treści
  • interakcja z treściami natywnymi: tekst, obraz / film, dźwięk
  • interakcja z treściami reklamodawców
  • wezwania do działania

UI

Wygląd witryny obejmujący obszar estetyki.

  • kolorystyka
  • typografia
  • proporcje rozłożenia elementów na ekranach
  • układ rozłożenia elementów na ekranach

SEO

Obszar działań polegający na:

  • technicznym dopasowaniu witryny do wymagań użytkowników / wyszukiwarek
  • dopasowaniu treści do wymagań użytkowników / wyszukiwarek
  • budowaniu linków kierujących do witryny

UX i UI

UX i UI traktujemy jako całość, która wpływa na jakość interakcji użytkownika z witryną oraz cel, jaki stawiacie –  budowanie zasięgu.

Zakładamy, że jeżeli zmienimy istniejący UX i UI, to wpłyniemy na zwiększenie zasięgu.

Zasięg określimy jako parametr składający się z poniższych mierników:

  • Ilość użytkowników
  • Ilość nowych użytkowników
  • Ilość sesji
  • Ilość odsłon
  • Średni czas trwania sesji
  • Współczynnik odrzuceń

 

SEO

Ponieważ prace nad UX, związane są działaniami „z tyłu witryny” przez administratora, lub developera i techniczne SEO pokrywa się z tymi samymi obszarami i Waszym celem, to warto jednocześnie wdrożyć optymalizację SEO w poniższych obszarach:

  • dopasowanie do wskazań Google Search Console
  • dopasowanie do wskazań Page Speed Insights
  • dopasowanie do wskazań wynikających audytu SEO witryny

Zasięg

Zasięg to rezultat połączenia atrakcyjnych dla użytkownika treści z formą ich dostarczenia. Forma dostarczenia treści to obszar UX i UX.

Ponieważ Państwa witryna nie jest nadmiernie złożona w kontekście formy, to już na tym etapie można wyznaczyć niezbędne obszary do poprawy.

Natomiast w kontekście treści, sugerujemy głębszą analizę, jako stały proces, który pomoże Wam powtarzalnie dostarczać treści, które są atrakcyjne dla użytkownika.

Tym samym sugerujemy przeprowadzanie uproszczonego audytu UX / UI w oparciu o działania analityczne wskazane na końcu niniejszej propozycji i wdrożenie poniższych zmian wspartych wcześniejszą analityką:

UX / UI – UKŁAD STRONY GŁÓWNEJ I PODSTRON

Określiliśmy kluczowe obszary Waszej witryny, dzieląc je na 4 podstawowe funkcje:

  • wyszukiwanie interesujących treści – cel – łatwo i szybko znajdować treści.
  • interakcja z treściami natywnymi: tekst, obraz / film, dźwięk – cel – angażować się w treści
  • interakcja z treściami reklamodawców – cel – angażować się w materiały reklamodawców
  • wezwania do działania – cel – zapisywać się do newselettera, udostępniać treści, penetrować głębiej stronę.

Realizację powyższych celów powinna umożliwiać strona główna i podstrony.

Użytkownik w zetknięciu ze stroną główną poszukuje interesujących go treści  na podstawie obrazów i nagłówków. Strona jest przewijana z góry na dół i z powrotem, aż do chwili znalezienia interesującej treści.

Pierwsze zetknięcie użytkownika ze stroną główną, to widok trzech sekcji: menu nagłówka, slidera i 3 znajdujących się niżej kolumn – poniżej screeny z 3 podstawowych ekranów – telefon, tablet i laptop:

Tu pojawiają się następujące problemy:

Responsywność strony – powinna być poprawiona by lepiej wyświetlała się na różnych ekranach.

Pojawia się problem sposobu wyświetlania treści w sekcjach omawianego pierwszego ekranu nad foldem (miejsce gdzie obraz jest zasłoniony dolną krawędzią ekranu).

Problem polega na tym, że sekcja menu nagłówka jest menu rozwijalnym, który „ukrywa” dodatkowe obszary treści.

Ponieważ użytkownicy portali mają nawyk scrollowania strony głównej, pomijają menu rozwijalne co w konsekwencji utrudnia im znalezienie treści z uwagi na to, że nie wiedzą, czego mogą szukać.

W celu ułożenie sekcji pierwszego ekranu (oraz całej strony głównej) można posłużyć się inspiracją z innych portali:

 

Kolejnym obszarem do poprawy jest strona główna, która  „obciąża poznawczo” ponieważ oprócz zdjęć i nagłówków, są dodatkowo fragmenty artykułów.  Wzrok użytkownika musi pokonać dużo treści by dodatkowo podjąć jeszcze decyzję o ich wyborze.

Kolejnym obszarem do poprawy, to podstrony z treściami. Ich układ jest inny niż strona główna. Taka zmiana dodatkowo obciąża poznawczo i utrudniania poruszanie się po witrynie.

Podsumowanie

Zwiększanie zasięgu portalu Świat OZE można realizować przez:

  1. Przeprojektowanie strony głównej w kierunku łatwego znajdowania treści.
  2. Przeprojektowanie szablonu podstrony z wpisami, w celu zachowania spójności ze stroną główną i ułatwienia użytkownikowi angażowania się poprzez udostępnianie i komentowanie.
  3. Przeprojektowaniu stopki strony w kierunku szybszej lokalizacji CTA newsletter.

W celu przeprowadzenia zmian, ze starannym dopasowaniem do potrzeb użytkownika sugerujemy wesprzeć się na ustalony okres czasu narzędziami analizującymi:

Zbadamy jak rozkładają się treści na przewijanym ekranie, by zadecydować gdzie umieścić, te najbardziej atrakcyjne.

Heat Mapa – pokaże nam jak rozkłada się uwaga użytkowników na stronie głównej i podstronach.

Nagrania z ekranu – dowiemy się jak użytkownik nawiguje na stronie widząc ruch jego kursora.

Sprawdzimy, czy przyciski linkujące uruchamiają się po kliknięciu w ich obszar.

Przeanalizujemy historyczne wyniki z Google Analytics, by zrozumieć co działa dobrze, a co wymaga poprawy. Obszary, które działają dobrze będą skalowane. Skupimy się na obszarach Odbiorców, Pozyskiwania i Zachowań.

Założymy dedykowane cele na wybranych sekcjach witryny w celu prowadzenia pomiarów kontrolnych.

Przeanalizujemy stan witryn w Search Console, oraz przeprowadzimy audyt SEO.

REzultaty

W zakres naszej ewentualnej pracy wchodzi zaplanowanie i wdrożenie zmian w zakresie wyglądu strony głównej i podstron, dzięki którym podniesione zostaną zasięgi mierzone parametrami Google Analytics.

Dodatkowo oferujemy możliwość przeprowadzenia szkolenia SEO, dzięki któremu Państwa zespół będzie mógł samodzielnie wpływać na pozycjonowanie.

ANALITYKA

30 godzin analitycznych wspartych:

  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • Crazy Egg
  • Ubersuggest

1650 PLN netto.

WORDPRESS

55 godzin.

Wprowadzenie zmian wynikających z analityki w zakresie wyglądu strony głównej i szablonu podstron informacyjnych.

3300 PLN brutto.

SEO

10 godzinny kurs z pozycjonowania w zakresie treści.

950 PLN brutto.

tobiasz@malawielkamarka.pl

574 748 237